Nederland live toejuichen op het EK 2024?
Bekijk onze busreizen naar Duitsland!

Reisverslag Paris Saint-Germain - FC Lorient

De populaire Ligue 1 staat alweer twee weken online en wordt ondertussen weer volop geboekt. Een mooi moment voor ons om eens terug te blikken op een verslag van een van onze klanten van afgelopen seizoen!

Na maanden voorpret was het eindelijk zo ver: onze voetbalreis naar Paris Saint-Germain ging beginnen. Rond december boekten wij een voetbalreis naar Parijs via Number 1 Voetbalreizen, omdat wij van veel vrienden hadden gehoord dat dit een goed voetbalreisbureau is met een uitstekende service. We kregen al snel door dat dit inderdaad het geval was en werden fantastisch geholpen.

Mijn partner en ik wilden al een lange tijd Parijs bezoeken en wilden ook echt alles uit de stedentrip halen wat eruit te halen viel, dus besloten wij om het in een voetbalreis te veranderen.

Dag één in Parijs

Vanuit het hotel zijn wij lopend naar de Eiffeltoren vertrokken. Voor ons vertrek naar Parijs hadden wij al een kleine planning gemaakt en wisten wij al dat we zaterdagmiddag de Eiffeltoren wilden beklimmen, dus we sloten achteraan in de rij om tickets te kopen. De Eiffeltoren was nog mooier in het echt dan we verwacht hadden en hebben daarom constant ons ogen uitgekeken toen we in de rij stonden. Je kunt ook vooraf tickets bestellen voor de Eiffeltoren, maar dan kom je een stuk duurder uit dan dat je ze daar koopt en je moet toch in de rij staan. Na anderhalf uur was het zo ver en stapten wij in de lift naar de tweede verdieping. Het uitzicht was werkelijk adembenemend. Na een tijdje rondlopen, sloten we aan in de korte rij naar de top. Wij zijn van mening dat je een bezoek aan de Eiffeltoren echt niet mag overslaan als je in Parijs bent! De wachtrij is het meer dan waard en ben je al lang vergeten als je in de top van de Eiffeltoren staat.

Paris by night

We zijn na ons bezoek snel een restaurant gaan zoeken en gingen zitten bij het eerste en beste restaurant dat we tegenkwamen. Wij kregen als tip om bij een restaurant te eten dat twee of drie staartjes bij de Eiffeltoren vandaan lag, omdat het hier iets goedkoper zou zijn. Uit eigen ervaring hebben we geleerd dat alle restaurants ongeveer dezelfde prijzen handhaven en de prijzen zijn vrij vergelijkbaar met die van Nederland.

Na ons diner in 'Brasserie de la Tour Eiffel' hebben we rondgelopen bij het Palais de Chaillot. Dit paleis ligt tegenover de Eiffeltoren en ’s avonds is het hier hartstikke gezellig. Het krioelde er van de toeristen, straatartiesten en eetkraampjes. Wij vonden het hier hartstikke gezellig en zijn blijven hangen om de lichtgevende Eiffeltoren te bewonderen van een afstandje. Rond een uur of 11 zijn we weer naar het hotel gelopen, want de volgende dag stond een fietstour en een bezoek aan het Parc des Princes op het programma.

Dag twee in Parijs

Na een heerlijke nacht slapen en een simpel, maar prima ontbijt zijn we naar de ontmoetingsplaats voor de fietstour vertrokken. Wij hadden twee weken voor ons vertrek een fietstour bij Baja Bikes geboekt. Zij boden verschillende soorten tours aan, maar wij hebben gekozen voor de highlight tour. De tour duurde drie uur en we zijn langs bijna alle bezienswaardigheden van Parijs gefietst. Bij elke stop kregen we een beknopte samenvatting van waar het gebouw vroeger als diende inclusief leuke feitjes. Wat wij vooral leuk vonden aan de tour is dat we ook langs bezienswaardigheden fietsten die eigenlijk niet heel bekend zijn en waar je zelf niet zo snel naartoe zou zijn gegaan zonder gids. Enkele voorbeelden zijn de École Militaire en het Legermuseum in Parijs. Verder zijn we onder andere langs het Louvre, de Place de Concorde, de Cathédrale de Saint-Louis-des-Invalides en natuurlijk de Eiffeltoren gefietst.

Na fietstour in Parijs

Na de fietstour hadden we nog vier uur voordat de wedstrijd begon en besloten we even om naar de Notre Dame te gaan. Deze is natuurlijk flink aangedaan tijdens de grote brand in 2019 en werd nog steeds gerestaureerd. Het was dus ook niet mogelijk om bij de voorkant van de kathedraal te komen. Aan de zijkanten van de kerk waren posters met daarnaast een korte uitleg geplakt aan hekken. Het proces van de restauratie werd hier uitgelegd. Gelukkig is de Notre Dame omringd door hartstikke gezellige straatjes, pleintjes en andere leuke bezienswaardigheden, dus we hebben ons niet verveeld. Daarna zijn we nog even snel naar het hotel gegaan om ons op te frissen en toen naar Parc des Princes.

Voetbalwedstrijd Paris Saint-Germain

Twee dagen voor de wedstrijd werden we opgebeld door Number 1 Voetbalreizen met het nieuws dat we een upgrade kregen naar VIP-kaarten (!). Hierdoor kregen we natuurlijk nog meer zin en keken we er ontzettend naar uit. Anderhalf uur voor de start van de wedstrijd pakten we de bus richting het stadion. Door de VIP-tickets hoefden we niet in de rij te staan en traden we binnen no-time de vipruimte in. De rij voor toegang van reguliere tickets was zo lang dat we het einde niet eens konden zien, dus ga wel op tijd naar het stadion! In de vipruimte mochten we onbeperkt eten en drinken. We kregen zelfs toegang tot een klein platformpje waar we bijna het veld opliepen. Dit was echt ontzettend cool! Na een halfuur zochten we onze plekken in het stadion en hebben we genoten van de warming-up en openingsceremonie waarin veel vuurwerk en gezellige muziek aan te pas kwam. Ondanks dat PSG in de 20e minuut een rode kaart ontving en ze verloren van FC Lorient - die op nummer 11 in de ranglijsten stond op dat moment - was het toch een ontzettend gave ervaring. De sfeer in het stadion was ongekend en de VIP-ervaring is er zeker één om nooit meer te vergeten. Wij zijn hartstikke blij dat we de voetbalreis bij Number 1 Voetbalreizen hebben geboekt, omdat alles perfect geregeld was en we nergens problemen hebben gehad.

Boottocht over de Seine

Na de wedstrijd zijn we weer terug naar het centrum gereisd om daar een hapje te eten. Het Parc des Princes is in een vrij gure buurt geplaatst, dus we wilden hier niet rond blijven hangen na afloop van de wedstrijd, al maakten de teleurgestelde supporters er alsnog een feestje van. Nadat we ons buik weer rond hadden gegeten, besloten we om een boottocht te doen over de Seine. De boottocht duurde iets langer dan een uur en voer langs een aantal prachtige bezienswaardigheden. Door de tocht ’s avonds te doen, werd het nog magischer door alle gouden lichtjes. Een mooie afsluiting van de dag!

Dag drie in Parijs

Helaas was de laatste dag van onze fantastische voetbalreis alweer aangebroken. Het was 1 mei en dat bleek een nationale feestdag te zijn in Frankrijk. Dit betekende dat alles dicht zat en we niet konden shoppen. Dat kwam voor onze planning slecht uit, omdat we deze dag over de Champs-Elysees wilden lopen, maar eerst stond de Sacre Coeur op het programma. We vertrokken rond 08:00 al naar de basiliek om drukte te voorkomen. De basiliek was gelukkig wel open en toegang is gratis, dus we pakten onze kans en hebben vol bewondering rondgekeken in Sacre Coeur. Een slotje ophangen in Parijs mag natuurlijk niet ontbreken als je hier bent met je geliefde. Tegenover de Sacre Coeur vonden wij een geschikte plek en hebben we onze liefde verzegeld.

Arc de Triomphe

Met de metro zijn we vertrokken naar de Champs-Elysees en Arc de Triomphe. We wilden heel graag in de grote warenhuizen van Louis Vuitton en Gucci lopen, maar aangezien alles dichtzat, hebben we dit helaas over moeten slaan. We hebben er maar het beste van gemaakt en zijn overal ingelopen wat wél open was. Wij willen dus graag adviseren om voor het boeken van je reis te kijken naar nationale feestdagen in Frankrijk en of de winkels dan open of dicht zitten. We zijn doorgelopen naar de gigantische Arc de Triomphe om die van dichtbij te bewonderen. Ook deze was helaas gesloten voor bezoekers, maar dat maakte het zeker niet minder mooi!

Het Louvre

Ook zijn we nog even gaan kijken bij het Louvre, al zat deze ook dicht. We hebben rustig rondgelopen over het grote, gezellig plein en hebben nog een aantal foto’s geschoten. Vanaf hier liepen we naar Place de Concorde om vervolgens de lekkerste chocolademelk van Parijs te proeven bij 'Angelina'. Er stond een gigantische rij voor de Tea Room en de rij werd alleen maar kleiner doordat mensen besloten weg te gaan en niet omdat er plaats vrijkwam in de Tea Room. Gelukkig was de rij voor de winkel een stuk korter en kon je hier ook chocolademelk to go kopen. Het einde van de dag naderde en na nog een laatste diner vertrokken we met een voldaan gevoel weer naar Paris Gare du Nord.

Op voetbalreis naar PSG met Number 1 Voetbalreizen

Wil jij ook graag een wedstrijd van PSG bezoeken in Parijs na het lezen van dit enthousiaste reisverslag? Je kunt informeren naar de mogelijkheden of een kijkje nemen in het aanbod van Number 1 Voetbalreizen.

12 mei
  • Ontbijt
  • Zitplaats
Eigen vervoer

Deze prijs is gebaseerd o.b.v. 1 overnachting(en) incl. ontbijt + wedstrijdkaarten en eigen vervoer.

Inklappen
Losse tickets

Liever losse tickets? Bekijk al onze mogelijkheden en selecteer een categorie naar keuze.